För att möta behovet av högkvalitativa och innovativa produkter, samt tillgodose vår globala lösningsverksamhet, krävs en inköpsprocess som är lika dynamisk och global som den marknad vi verkar i.

Inköpsfunktionen på SEW‑EURODRIVE är djupt integrerad i hela vår värdekedja. Vi samarbetar nära med alla relevanta avdelningar – från utveckling och produktion till kvalitetskontroll och logistik – och inkluderar våra inköpare i globala dotterbolag för att säkerställa en smidig och effektiv inköpsprocess.

Gå till nedladdningssidan för upphandling Till självbetjäningsformulär för leverantörer

Nära integrerad i vårt globala företag

Vi säkerställer att rätt material finns tillgängligt i rätt tid genom att:

  • Bibehålla en ständig dialog med våra leverantörer
  • Ha en djupgående förståelse för våra kunders behov
  • Samarbeta med specialistföreningar och erkända universitet

Detta tillvägagångssätt gör det möjligt för oss att leverera enligt våra löften – alltid i tid, även under pressade deadlines.

Höga kvalitets- och hållbarhetsstandarder är inte bara mål utan grundläggande principer som är inbyggda i vår värdekedja.

En global standard

Att välja leverantörer utifrån kriterier som gäller för hela SEW-EURODRIVE säkerställer våra höga kvalitetsstandarder på ett långsiktigt och hållbart sätt.

Transparens på de globala upphandlingsmarknaderna

Vi identifierar möjligheter och risker i ett tidigt skede och arbetar i nära samarbete med våra decentraliserade inköpsorganisationer.

En övergripande strategi

SEW-EURODRIVE:s leverantörshanteringstoolbox används globalt – från urval och utvärdering av leverantörer till leverantörsutveckling.

Nära samarbete

Experter från inköp, utveckling, kvalitet och logistik fattar gemensamma beslut i leverantörsstyrningskommittéer.

Logga in för leverantörer som redan är registrerade i Online Support Registrering och leverantörs självbetjäningsformulär för nya leverantörer

Vaksamhet och förberedelse

Genomförande av genomförbarhetsstudier innan serietillverkning, snabb åtgärd och direkt kommunikation med leverantörer säkerställer att allt löper på smidigt.

Flerstegs eskaleringshantering

Åtgärder planeras och följs noggrant upp tillsammans med de ansvariga inom leveranskedjan.

Förebyggande

Genom att tidigt identifiera leverantörsrelaterade risker skyddar vi den fortgående verksamheten. Hela leverantörsbasen övervakas genom vår Critical Supplier Watchlist.

Trender

Genom att noggrant följa upp inköpsmarknader, politiska utvecklingar och teknologiska trender kan vi proaktivt genomföra initiativ för att möta framtida behov.

Produktöverensstämmelse

Vi arbetar aktivt och tvärfunktionellt för att säkerställa att de rättsliga kraven inom värdeskapandekedjan förstås och uppfylls.

Hållbarhet

Våra dagliga aktiviteter och beslut styrs inte bara av ekonomiska krav, utan också av sociala, etiska och miljömässiga aspekter.

Due diligence i leverantörskedjan

SEW-EURODRIVE följer strikt lagen om due diligence i leverantörskedjan och de skyldigheter rörande mänskliga rättigheter och miljö som stadgas i denna lag och som ska iakttas både inom våra leverantörskedjor och i vårt eget arbete.

hållbarhet Supply Chain Due Diligence Act (LkSG) Köpvillkor Leverantörsinformation om produktöverensstämmelse (REACH, RoHS, etc.) Uttalande om konfliktmineraler (engelska) Uppförandekod

Digitalisering

Vi utnyttjar framtidsinriktad teknik och globalt nätverkande för att utveckla högt automatiserade processer.

Koordinering av gränssnitt

Vi maximerar potentialen genom att samarbeta med både interna och externa affärspartner.

Personalavdelning

Vi har ett dedikerat team inom inköp som hanterar frågor som rör digitalisering och processoptimering.

Nära verksamheten

Målmedveten placering av inköpsspecialister på plats inom produktionsanläggningar och i innovationsavdelningen.

Värdeskapare

Engagemang för framtida ämnen, kontinuerlig yrkesutveckling och aktiv kunskapsdelning är drivkrafterna som motiverar oss varje dag.

Som en av de ledande aktörerna inom driv- och automationsteknik värdesätter vi nära samarbete med universitet och branschorganisationer – och vårt inköp är inget undantag.

Visualisering

Leverantörens prestationer i realtid, flexibla ad-hoc-utvärderingar och oberoende analyser är viktiga verktyg för varje inköpare.

Fakta och expertis

Beslutsfattande grundas på giltiga nyckeltal och stärks av mångsidig specialistkompetens.

Vi köper in ett brett sortiment av mellanprodukter och råvaror från flera olika länder.

  • Köpta motorer
  • Roterande givare
  • Kablar
  • Kopplingar
  • Fläktar
  • Printade kretskort
  • Plastdetaljer
  • Extruderade delar
  • Aktiva komponenter
  • Passiva komponenter
  • Smörjmedel
  • DIN-delar och standarddelar
  • Koppar
  • Gjutjärn
  • Brons
  • Stål
  • Magneter
  • Laminerade kärnor
  • Maskinbearbetade delar
  • Tätningsteknik
  • Förpackningsmaterial
  • Rullager
  • Smidda delar

Partnerskap och hållbarhet

  • Professionellt stöd, målinriktade lösningar och effektiv implementering
  • Öppen kommunikation, respekt, ömsesidig tillförlitlighet och socialt ansvar
  • Proaktiv och framåtblickande inställning, starkt fokus på teamwork och resultat, tvärfunktionell och entreprenöriell tankesätt för gemensam framgång

Hög kvalitet och leveranssäkerhet

  • Snabb och punktlig leverans i alla lägen: Vi övervakar kontinuerligt upphandlingsmarknaderna, initierar åtgärder och vidtar förebyggande åtgärder.
  • Hög kvalitet globalt: Vi utvärderar och väljer våra leverantörer enligt samma övergripande kriterier världen över.
  • Säkerhet gällande sociala standarder och etik: Vi ställer samma höga krav på våra leverantörer som vi ställer på oss själva
Gå till nedladdningssidan för upphandling Gå till leverantörens självbetjäningsformulär