Online Support tips

  • SEW bild

In i den digitala världen med en skanning

Genom att använda QR-koden på produkten kommer du snabbt till våra digitala tjänster. Skanna helt enkelt QR-koden på produkten och sätt igång direkt!

Vår digitala access - mervärde för dig

SEW bild

Från uppstart till underhåll och reparation, all viktig information och tjänster är tillgängliga för dig när du är på språng. Skanna helt enkelt QR-koden på produkten och du är redo att köra - prova!

Upp

Vill du veta hur?

The smartphone as a helper
Smarttelefonen som hjälpreda

Filmen hämtas...

The smartphone as a helper

I den här videon får du lära dig i detalj hur QR-koden och Digital Services Cockpit kan hjälpa dig i ditt arbete.

Upp

Det viktigaste i korthet

Vilka produkter har QR-koden?

QR-koden levereras för närvarnade på 80 procent av våra produkter i olika länder. År 2022 kommer även alla andra produkter med serienummer att få en produktmärkning världen över.

Hur skannar jag QR-koden?

Du kan antingen skanna produktetiketten med din mobila enhet med kamera-eller skannerappen eller använda apparna från SEW-EURODRIVE, som den nya IoT-appen eller SEW-produkt-ID plus-appen. URL:en lagrad i QR-koden leder dig direkt till respektive produkt i Digital Services Cockpit. På så sätt kan du få den information du behöver på din smartphone eller surfplatta på några sekunder.

Vilka funktioner är tillgängliga för mig via Digital Services Cockpit?

Använd QR-koden för att komma åt SEW-EURODRIVE:s digitala tjänster. Här finns produktspecifik information och funktioner tillgängliga för dig. Produktetiketten med QR-koden och Digital Services Cockpit fungerar i första hand som snabb tillgång till online support när du står direkt vid maskinen eller systemet. Valet av funktioner är alltid detsamma: teknisk produktdata, dokumentation, reservdelar, felhantering och kontakt. Med andra ord exakt vad du behöver för din produkt för tillfället. Nya funktioner för installation och driftsättning, tillståndsövervakning och prediktivt underhåll är under förberedelse.


Vad är de digitala tjänsterna?

Vår Digital Services Cockpit ger dig snabb tillgång till ofta efterfrågade tjänster:

  • Tillgång till produkttekniska data
  • Tillgång till produktspecifik dokumentation och manualer
  • Kontrollera installationspositionen med hjälp av en CAD-bild
  • Hjälp med felanalys
  • Hjälp med val av reservdelar
  • Skickar en serviceförfrågan
  • Kontakta 24-timmars servicen hos SEW-EURODRIVE
  • Vad är Digital Service?
Upp

Din förmåner

  • Snabb tillgång till våra "Digitala tjänster" via produkten

    från SEW-EURODRIVE. Från start till underhåll och reparation, vi stöttar dig i ditt arbete.
  • Snabb hjälp vid störningar

    genom en guidad felanalys och möjlighet till direkt serviceförfrågan eller reservdelsbeställning.
  • Support under installation och drifttagning

    genom snabb åtkomst till produktdata och dokumentation samt kontroll av installationspositionen baserat på CAD-representationen av produkten
  • Tillgänglig för dig dygnet runt

    När som helst, oavsett var du än befinner dig.
Upp
Futuristisk, antracitbakgrund, med bred röd rand och med Online Support framför

Vi hjälper dig gärna

Har du några frågor om att skapa mallar i Online Support? Skicka oss bara ett meddelande.

Kontakta oss