Mångsidig
Alla typer av synkrona och asynkrona motorer kan styras. Valfria motorgivare eller mekaniska bromsar kan anpassas.
Intelligent
Information från den elektroniska märkskylten samt broms- och diagnosdata överförs direkt till omriktaren.
Enkel
Den intelligenta, digitala anslutningen med en standardiserad hybridkabel möjliggör strömförsörjning - såväl som dataförbindelse mellan decentraliserad växelriktare och motor.
Säker
Integrerad säkerhetsfunktion STO (Safe Torque Off) i PL e. Binär styrning eller valfritt via PROFINET®/PROFIsafe.
Vi har vidareutvecklat vår decentraliserade produktportfölj baserat på vårt modulära automationssystem MOVI‑C®. Med hjälp av omformaren, MOVIMOT® flexible kan du installera den decentraliserade omformaren nära motorn i ditt system. Du har möjlighet att välja mellan synkron- eller asynkronmotorteknik med MOVIMOT® flexible.
MOVIMOT® består av en omformare och en anslutningsbox med fältfördelarfunktion.
och det finnstvå varianter. MMF1 är grundversionen och har inverterfunktion. MMF3 erbjuder extra alternativ för att underlätta installation och drift. Dessa alternativ inkluderar en lastfrånskiljare (med eller utan integrerat ledningsskydd) och förberedelse för montering av en operatörspanel. Det finns också möjlighet att integrera en huvudbrytare med återkopplingskontakt.
Den decentraliserade omriktaren i prestandaklass 1 (storlek 1/1E) kan leverera prestanda mellan 0,55 och 2,2 kW (beroende på motortyp) på grund av märkutgångsströmmar på 2,0, 2,5, 3,2, 4,0 och 5,5 A. För prestandaklass 2 (storlek 2) /2E) har vi märkutgångsströmmar på 7,0, 9,5, 12,5 och 16,0 A. Denna ger effektområde från 3,0 kW till 7,5 kW.
Genom att aktivera den här videon överför Youtube data till USA. Mer i vår integritetspolicy.
Serie/design | ||||||
MMF1. | MMF3. | |||||
Storlek | Storlek 1 | Storlek 1E | Storlek 1 | Storlek 1E | Storlek 2 | Storlek 2E |
Vikt kg | 3.5 | 4 | 5 | 5.5 | 9.5 | 10 |
Nominell utström A | 2 – 3.2 | 4 – 5.5 | 4 – 5.5 | 2 – 3.2 | 7 – 9.5 | 12.5 – 16 |
Nominell effekt kW* | 0.55 – 1.1 | 1.5 – 2.2 | 0.55 – 1.1 | 1.5 – 2.2 | 3.0 – 4.0 | 5.5 – 7.5 |
Anslutningsspänning V | 3 × AC 380 V – 500 V |
MOVIMOT® flexible En frekvensomformare som har en anslutningsdosa med fältfördelarfunktion för montering nära motorn.
Från dynamisk materialhanteringsteknik med hastighetsstyrda axlar hela vägen till positioneringsuppgifter:
Letar du efter en ännu enkel lösning med omriktare integrerad i motorn?
Vårt drivsystem MOVIMOT® advanced kombinerar en asynkronmotor med en frekvensomriktare, vilket gör den till en allroundmaskin för användning i många intelligenta logistikapplikationer.
Oavsett om det handlar om styrteknik, växelriktare eller frekvensomriktare, centralt eller decentraliserat – alla komponenter i vårt modulära automationssystem MOVI-C® som kan kommunicera och förstår alla språk.
Du kan planera designen av dina maskiner eller system med olika styr-, kommunikations- eller installationstopologier, vår hårdvara och mjukvara integreras enkelt och implementerar rörelsen smidigt.
Anpassade applikationer för rörelsestyrning använder EtherCAT® CiA402-profilen i allt större utsträckning för att styra ett antal frekvensomriktare med hjälp av en fältfördelare. Oavsett om du använder detta busskommunikationsgränssnitt eller ett annat, har du obegränsade kombinationsmöjligheter med MOVIMOT® flexible.
Enkabelteknik för strömförsörjning och dataöverföring med digital GIVARE för synkrona och asynkrona motorer
Här krävs faktiskt bara en hybridkabel för dataförbindelsen mellan omriktare och motor. Det digitala datagränssnittet MOVILINK® DDI överför kraft-, broms-, pulsgivar- och diagnosdata till motorn.
Det modulära automationssystem MOVI‑C® ger kunderna möjlighet att implementera sina applikationer både med omriktare i ett kopplingsskåp och med drivelektronik som antingen är placerad nära motorn eller integrerad i den utan några skillnader vad gäller projektering, hantering eller prestanda. En väsentlig del av plattformen är den digitala motorintegrationen. Detta stöder automatisk uppstart av drivlinan och säkerställer också att olika sensorsignaler kan överföras från motorn till elektroniken utan att kräva ytterligare installationsarbete.