Olika storlekar på locken
möjliggör kostnadseffektiv anpassning till erforderliga data så som vridmoment och tvärkrafter.
Den integrerade backspärren som tillval
tillåter att ytterligare en systemfunktion överförs till frekvensomformaren med bibehållen dimension.
De olika locken säkerställer
optimal konfiguration av lagrets livslängd.
Lock med höjdjusterbara motorhyllor
möjliggör enkel installation av en elmotor via remskivor i särskilt trånga utrymmen.
För växellådsversionen med lock på drivsidan finns åtta olika prestandarelaterade lockstorlekar med beteckningen AD1-AD8 tillgängliga för montering på växellådan. Det spelar ingen roll om det är en rak kuggväxel, flatväxel, vinkelkuggväxel eller snäckväxel. Upp till fem prestandarelaterade lockstorlekar kan installeras per växellådsstorlek. Detta säkerställer idealisk anpassning till drivuppgiften. Varje hopp till nästa lockstorlek innebär högre effekt som kan läggas till och högre tillåtna drivande tvärkrafter.
SEW-EURODRIVE erbjuder även de ingående axelaggregaten med motorhylla, backspärrar och centreringsaxlar som tillval.
RX | AD1 | AD2 | AD3 | AD4 | AD5 | AD6 | AD7 | AD8 |
57 | x | x | ||||||
67 | x | x | ||||||
77 | x | x | x | |||||
87 | x | x | x | x | ||||
97 | x | x | x | |||||
107 | x | x | x | x |
R | AD1 | AD2 | AD3 | AD4 | AD5 | AD6 | AD7 | AD8 |
07* | ||||||||
17* | ||||||||
27 | x | x | ||||||
37 | x | x | ||||||
47 | x | x | ||||||
57 | x | x | ||||||
67 | x | x | ||||||
77 | x | x | x | |||||
87 | x | x | x | x | ||||
97 | x | x | x | x | ||||
107 | x | x | x | x | ||||
127 | x | x | x | x | ||||
137 | x | x | x | x | ||||
147 | x | x | x | x | x | |||
167 | x | x | x | x |
F | AD1 | AD2 | AD3 | AD4 | AD5 | AD6 | AD7 | AD8 |
27 | x | x | ||||||
37 | x | x | ||||||
47 | x | x | ||||||
57 | x | x | ||||||
67 | x | x | ||||||
77 | x | x | x | |||||
87 | x | x | x | x | ||||
97 | x | x | x | x | ||||
107 | x | x | x | x | ||||
127 | x | x | x | x | x | |||
157 | x | x | x | x |
K | AD1 | AD2 | AD3 | AD4 | AD5 | AD6 | AD7 | AD8 |
Två-stegs | ||||||||
19 | x | x | ||||||
29 | x | x | ||||||
39 | x | x | ||||||
49 | x | x | x | |||||
Tre-stegs | ||||||||
37 | x | x | ||||||
47 | x | x | ||||||
57 | x | x | ||||||
67 | x | x | ||||||
77 | x | x | x | |||||
87 | x | x | x | x | ||||
97 | x | x | x | x | ||||
107 | x | x | x | x | ||||
127 | x | x | x | x | x | |||
157 | x | x | x | x | ||||
167 | x | x | x | x | ||||
187 | x | x | x | x |
S | AD1 | AD2 | AD3 | AD4 | AD5 | AD6 | AD7 | AD8 |
37 | x | x | ||||||
47 | x | x | ||||||
57 | x | x | ||||||
67 | x | x | ||||||
77 | x | x | x | |||||
87 | x | x | x | x | ||||
97 | x | x | x | x |
W | AD1 | AD2 | AD3 | AD4 | AD5 | AD6 | AD7 | AD8 |
10* | ||||||||
20* | ||||||||
30* | ||||||||
37 | x | x | ||||||
47 | x |