Konverterbar
från den högeffektiva, högintegrerade standardväxelmotorn till den "digitala drivningen" med MOVILINK® DDI digitalt gränssnitt.
Automatisk identifiering
Om den finns utrustad med MOVILINK® DDI skickar motorn sina data till omformaren, som ställer in sina parametrar till dessa värden. Ett motorbyte upptäcks och godkännande begärs.
Skyddsfunktion
Tillståndet för den termiska motorsensorn övervakas permanent. Ändringar och uppnående av tröskelvärden utlöser säkerhetsfunktionerna som är programmerade i omriktaren.
Hastighet
Applikationen avgör valet: sensorlös styrning av hastigheten eller med exakt information om position från position inom ett varv eller antal varv.
MOVIGEAR® classic består av en permanentmagnetmotor och en växel i ett kompakt växelhus av pressgjuten aluminium. Den kan på ett intelligent sätt kombineras med en omriktare installerad nära motorn eller i styrskåpet. Detta säkerställer idealisk nivå av flexibilitet oavsett vad ditt system kräver.
Genom att aktivera den här videon överför Youtube data till USA. Mer i vår integritetspolicy.
Med MOVIGEAR® classic är hög energieffektivitet möjlig även i det lägre effektområdet. Detta säkerställs av vår minsta storlek 1, som är idealisk för användning i transportörapplikationer som kräver små vridmoment på 10 till 100 Nm.
MOVIGEAR® Classic är vårt kompakta kraftpaket som imponerar med maximal effektivitet även i de lägsta effektområdena. Upptäck och läs mer om MOVIGEAR® classic.
Serie/design | MGF..1-DSM-C | MGF..2-DSM-C | MGF..4-DSM-C | MGF..4-DSM-C/XT |
Vikt kg | 8 | 14 | 25 | 27 |
Vridmomentklass Nm | 100 | 200 | 400 | 400 med utökat kontinuerligt vridmoment |
Nominell effekt kW | 0.4 | 0.9 | 2.1 | 3 |
Utgångshastighetsområde min -1 | 35.7 – 555 | 36.2 – 593 | 35.4 – 566 | 35.4 – 566 |
Systemspänning V | 400 V | 400 V | 400 V | 400 V |
Hålaxel diameter mm | 20 / 25 | 20 / 25 / 30 / 35 / 40 | 30 / 35 / 40 | 30 / 35 / 40 |
Horisontella transportörsystem (med eller utan våtområdesdesign)
Letar du efter ännu större mångsidighet?
Vår drivenhet MOVIGEAR® performance är väl lämpad för dynamiska transportörsapplikationer.
Hitta rätt omformare för ditt behov i vårt nya modulära automationssystem .: Du kan kombinera drivenheten MOVIGEAR® classic med standardomformarenMOVITRAC® advanced eller den decentraliserade omformaren MOVIMOT® flexible.
Fördelarna för dig
Denna version är särskilt lämplig för applikationer i områden med regelbunden rengöring eller våtsmörjning och känsliga områden inom dryckes- eller livsmedelsindustrin.
Komponenter i våtområdesdesignen /WA:
Krav | Standardtransportörapplikationer | Transportörapplikationer i områden med regelbunden rengöring eller våtsmörjning |
Drivsystemsversion | Standard | Våtområdesdesign /WA |
Krav på drivsystem/yta | – |
|
Obligatorisk skyddsklass | IP65 | IP66 |
Applikationer | ex. logistik, Automotive | ex. dryckesindustri, bagerier, bruk |
Oavsett vilka maskiner eller system du har, från materialtransport (enaxlig automation) till komplexa transportuppgifter (modulär automation) eller om ditt system styrs via rörelsekontroll, EtherCAT® eller POWERLINK. MOVI-C® talar alla språk och stöder varje installationsarkitektur.
Single-cable technology for power supply and data transfer with digital encoder for synchronous and asynchronous motors
I själva verket krävs och installeras endast en hybridkabel här för dataanslutningen mellan omriktare och motor, och det digitala datagränssnittet MOVILINK® DDI överför kraft-, broms- och diagnosdata till motorn.
Drivenheten MOVIGEAR® classic från vårt MOVI‑C® modulära automationssystem kombinerar en synkronmotor med permanent fält och en högeffektiv snäckväxel med parallella axlar i ett kompakt hus av pressgjutet aluminium. Enheten kan antingen placeras nära motorn eller integreras i den. Det är så vi sätter standarder när det gäller kostnadseffektivitet och funktionalitet.
Letar du efter större mångsidighet?
Vår MOVIGEAR®-performance är väl lämpad för dynamiska transportörapplikationer.
"Det modulära automationssystemet MOVI‑C® ger kunderna möjlighet att implementera sina applikationer både med omriktare i ett kopplingsskåp och med drivelektronik som antingen är placerad nära motorn eller utan några skillnader vad gäller projektering, hantering eller prestanda. En väsentlig del av plattformen är den digitala motorintegrationen. Denna stöder automatisk uppstart av drivlinan och säkerställer också att olika sensorsignaler kan överföras från motorn till elektroniken utan att kräva ytterligare installationsarbete."